Dagens mat: omelett x 2

Ja, det blir som sagt mycket ägg den här veckan. Jag ville vara snäll och inte stressa mig själv den här veckan, och då passar den här äggfastan perfekt!

Till lunch idag blev det rester från igår: ostomelett med smörstekta champinjoner. Åts med en rejäl skopa smör. När den hade smält badade omeletten i smör, vilket var gott men mina nya kollegor tittade lite konstigt på min låda. Och jag erkänner att det var lite overkill, men igår fick jag lunch så sent så jag ville bli mätt när jag väl åt. Och det blev jag! 😊


Middagen blev en omelett med en favoritost: Castello marquis. Luktar illa men smakar himmelskt! Dessutom serverades den med lite friterad rödlök. Så himla gott!



Dagen avslutades med en timmes styrketräning med lång uppvärmning eftersom jag skulle köra axlar och biceps. Egentligen hade jag tänkt att inte träna alls denna veckan, eftersom jag är så slut i huvudet nu när jag bytt jobb. Men när jag tänkte efter så gör träning mig faktiskt p i g g a r e och inte tröttare. Så länge träningen ger och inte tar så är det bara positivt! Och här sitter jag nu och tröttheten är som bortblåst!

Kommentera

