Nya äventyr

Idag gick jag bredvid på mitt nya jobb. Ska gå två pass dagtid och resten natt, eftersom det är natt jag ska jobba. Och det gick bra idag, men jag avskyr det här med att vara ny på ett ställe. Känns som att man är helt inkompetent och inte kan någonting! Dessutom är jag så van vid alla låsta dörrar på psykiatrin, så det känns jättekonstigt när det är öppet överallt! Men man vänjer sig väl snart.

När jag kom hem idag var jag helt slut i huvudet. Den här veckan har jag bestämt mig för att inte laga någon mat alls, utan leva på ägg, ost, majonnäs, smör och bearnaisesås typ. En äggfasta helt enkelt! Så till lunch idag blev det en omelettwrap med ägg och majonnäs.


Och till middag blev det omelett med ost och smörstekta champinjoner. Så okej, lite matlagning blev det, men ingen ansträngande och inget som krävde fantasi när jag skulle handla. Skönt!


Provade även att göra ostpuffar på babybel, efter tips från dagenslchf på instagram. Blev väldigt gott!

Kommentera

