#keto30dagar: dag 27

Började morgonen kl 05 idag med att äta två skivor parmesanbröd med mycket smör och ost. Värmde bröden lite först så att smöret smälte, då blir det som godast. Mätt i magen somnade jag och sov ända till kl 14.30, då jag gick upp och gjorde mig en kopp varm ketochoklad. Sedan bar det av att hämta upp pojkarna, som fick hänga med till gymmet. Eftersom jag skulle hämta min äldsta hos en kompis blev det lite bråttom med passet men 45 minuter hann jag med och då tog jag de muskelgrupper som jag tycker är svårast att träna hemma, nämligen ben och rumpa och lats. Eftersom jag fortfarande har ont av foglossning efter mitt tredje barn kan jag inte träna med tunga fria vikter, så hemma blir det lättare vikter, långsamma rörelser och fler reps. På gymmet kan jag träna tyngre i maskin eftersom de ger mig en stabilitet som mitt bäcken inte har.

  
Det blev squats i maskin, enbenssquats i maskin, chins i maskin (breda och smala), dips i maskin, latsdrag och så avslutade jag med ett superset som jag även dropsettade, för axlarna. Klantigt nog lyckades jag sträcka en muskel i ena skinkan, inte när jag tränade rumpa, utan när jag skulle böja mig ner och åt sidan för att lyfta upp en hantel. Klantigt! Haltade lite ut från gymmet men nu känns det bättre!

Bjuder på en bild på min lurviga armhåla, som alla andra på gymmet också fick skåda. Vem orkar raka sig när det är vinter? Dessutom är min lilla amrhåla inte i närheten av de buskar som växer under armarna på alla killar som tränar i urringade tanktoppar.

  
Middagen idag blev de allra sista revbenen, karré, bearnaisesås och sugar snaps. Enkelt och gott. Barnen fick kikärtspasta till. Ett barn äter det med god aptit, ett annat åt det när jag maskerade med ädelostsås igår men inte idag trots att jag serverade på samma sätt och min minsting verkar inte alls tycka om det. Jag smakade och får nog hålla med om att det inte är någon höjdare. Bönpastan är väldigt mycket godare, hoppas att de gör makaroner av dem snart!

  

Kommentera

