#keto30dagar: dag 26

Började morgonen klockan 05 med att äta en ostplätt med smör och ost på jobbet. Sedan blev det hem och sova innan jag skulle upp och köra min äldsta till bokklubben på biblioteket. Vilken bra grej va! Det enda dumma är tiden, 16-17. Hade varit bättre med en timme, eller i alla fall halvtimme, senare. Åt i alla fall två mackor med mycket smör och ost innan dess, eftersom vi skulle ta en liten egenfika bara hon och jag, och jag inte ville riskera att sätta i mig hela caféet 😉


Lite granola hann jag också med att göra, den här gången med smak av kanel och vanilj. Jag blandade ut den i min pepparkaksgranola eftersom jag tydligen petat ut de flesta nötterna så nu var det mest mandelsmul och linfrön kvar, haha 😁  Granolan blev perfekt! Den ska jag ta med när jag bjuder jobbet på frukost på fredag!


Till middag blev det de sista julköttbullarna från frysen, tillsammans med lammkorv och resterna från en kotlettrad. Serverades med ädelostsås! Nästan noll i kolhydrater, just the way I like it.



Och en matlåda med lammkorv, köttbullar och revben blev det också. Den käkar jag senare ikväll och håller mig mätt hela natten! Någon träning hanns det inte med, det får bli imorgon istället!

Kommentera

