#keto30dagar: dag 22

Idag gick planeringen inte alls som det var tänkt. Började bra, slutade mindre bra men det blev inte totalt kaos i alla fall. Jag var snabbt upp på banan igen och fastnade inte i ett passa-på-mode eller jag-är-så-misslyckad-mode. Inte för någon längre stund i alla fall.
Men om vi ska börja med det bra! Träningen blev 1,5 h tabata och slow burn. 12500 steg gick jag allt som allt. Och Lunchen blev salladsbuffén på jobbet, som är så oerhört bra! De har alltid bra med proteiner, ägg, någon god röra och rena grönsaker. Äter man keto blir det dessutom billigt eftersom man kanske tar 200 g protein och så fett till. Min lunch kostade 31kr och jag blev mätt! Tog rostbiff, ägg, laxröra och en liten bit pizza som jag åt av toppingen på.

På lediga fredagskvällar vill jag alltid lyxa till det med extra god mat och idag blev det entrecôte (perfekt medium!), revben, kanelfläsk, ostplättar, bearnaise och coleslaw. Det bästa är att det inte ens är ett cheat meal, utan nyttigt! Tyvärr var coleslawen inte så god och innehållet så där … Ändå var den köpt i charken, inte färdigförpackad! Men det är nog majonnäsen som står för alla konstigheter, och där får jag väl erkänna att jag oftast köper färdig majonnäs jag med.



Sedan kom då fredagsmyset och jag hade förberett med kokoschips salt and vinegar medan de andra skulle få popcorn. Det var bara det att min man hade köpt Marabou choko moment och en hel burk kardemummafinskorpor. Och jag mölade i mig två stycken direkt, tog till och med min sons kaka för att han åt den för långsamt och lät den ligga på bordet. Efteråt mådde jag jättedåligt psykiskt och där hade det kunnat gå åt h-vete men det gjorde det inte. Mådde dåligt en stund men pratade faktiskt med min man om det. Oftast gör jag inte det eftersom det känns så jävla löjligt och jag vill bara känna mig normal. Socker är verkligen skit för min kropp! Och nu hade jag planerat att äta lite godis imorgon, eftersom planerat ätande inte får mig att må lika dåligt som oplanerat. Det var som jag sa till min man att vikten skiter jag fullständigt i nu, det är just sötsuget som är jobbigt och att jag vill tillbaka dit jag var innan jul, då jag inte haft något sötsug sedan i juni. Nu närmar sig dessutom operationen och jag vill inte bli sådan att jag bara ligger i sängen och äter godis i 4 veckor efteråt. Jag vill bli av med godissuget igen för det var så befriande att vara det!

Men men, en dag i sänder. Imorgon är en ny dag och jag tänker följa den plan jag redan gjort upp!

Kommentera

