#keto30dagar: dag 20

Hipp hipp hurra, idag blev min mamma 60 år!

Och detta firades med smörgåstårta och prinsesstårta, som sig bör. Jag åt och det var gott och ingen fara på taket alls. Hade tänkt fasta på förmiddagen men åt en matlåda med shiratakinudlar och 200 g rostbiff. Low carb men definitivt inte high fat! Och det är det vanligaste felet jag tycker folk gör när de börjar med lchf, eller tror att de äter lchf. De tar bara bort pasta, ris, potatis, bröd och frukt men lägger inte till fett. Möjligtvis att de istället äter mycket protein istället, men ett överskott av protein blir istället till glukos i kroppen. Plus att man inte blir mätt och efter ett tag vrålhungrig. Jag gjorde detta misstaget många gånger när jag provade lchf i början. Man vågar inte riktigt satsa på fettet, eftersom man är så fettskrämd redan från barnsben. Man vågar inte riktigt lita på att man kan äta mycket fett och samtidigt förlora fett.

Men prova! Du har massor att förlora på det! 😉


En reaktion på ”#keto30dagar: dag 20

  1. Jag tillhör dem som äter mer protein än genomsnittet. Äter dock kolisar också i liten mängd eftersom jag inte är kolisskrämd.
    Men fett fixar jag inte i större mängd, mår så illa. Å så har jag alltid varit.
    Men huvudsaken är att vi mår bra. Å det är kul att följa din blogg eftersom kost alltid intresserat mig. 🙂
    Hoppas mamma hade det bra på sin födelsedag.

    Gilla

Kommentera

