#keto30dagar: dag 19

Idag tog jag tåget upp till Göteborg för ett läkarbesök. Åkte hemifrån 6.45 och var tillbaka 12.45, alltså sex timmar senare! Läkarbesöket tog 20 min … Det var verkligen kaos uppe i Göteborg, pga snön. Inga bussar, inga spårvagnar, bilarna tog sig knappt fram och tågen var försenade. På grund av, eller tack vare, detta så blev det riktigt många steg idag!

 Och jag gick runt uppe i Göteborg och försökte hitta någon bra lunch i närheten av stationen, men det var mest mackor som serverades. Till slut blev det en räksallad med blomkålsris och avokadokräm. Jag var egentligen sugen på något varmt men det fick duga. Blev dock inte särskilt mätt och blev snabbt hungrig igen. Skulle behövt mer fett, ett ägg till eller mer avokadokräm. Men men, efter ett migränanfall kan jag ju äta hur mycket som helst!


Till middag blev det istället något riktigt gott och fett, nämligen porchetta! Porchetta är rullad fläsksida med en härlig svål och som är fylld med örter. Den ska egentligen sitta ihop som en rulle men jag hade inget steksnöre hemma så den rullade upp sig. Bäst av allt är att den tillhör sånt där kött som säljs på rea nu efter jul. 29 kr kilot betalade jag bara, som hittat! Till porchettan serverade jag broccoli som är stekt i mycket smörich vitlök, samt majonnäs. Delicious!

Kommentera

