Inte falla offer

Igår hade jag migrän. Den kom precis när jag skulle sätta mig och börja skriva på min nya bok. När jag får en känning så reagerar jag alltid irriterad och arg. Och igår kom tanken till mig att jag blir så arg för att migränen tvingar mig att ta det lugnt. Jag tror att jag många gånger får migrän för att jag inte tar det lugnt och egentligen borde jag ju lyssna på kroppen innan den säger ifrån. Jag måste bli bättre på det här, men ofta så märker man ju ingenting förrän det är försent.

Vaknade iallafall imorse med världens hungerhets, som alltid när jag har haft migrän. Gjorde mig då en smoothie på kokosgrädde och hallon, som jag toppade med vispgrädde och kokoschips. Jag tänker inte falla offer för mina egna tankar och mitt sötsug som säger att jag får passa på och att jag är värd att äta en massa saker nu när det har varit så synd om mig. Det sista min kropp behöver just nu är plötsliga blodsockersvängningar, så en fet smoothie  var en perfekt start på morgonen!

Min migrän har blivit jätte mycket bättre sedan jag la om kosten till LCHF och senare heter. När jag åt kolhydratskost gick mitt blodsocker upp och ner under hela dagen och ni kan ju tänka er vad det gjorde för min huvudvärk. Det som hjälper överlägset bäst dock är att jag får botox var tredje månad. Men jag har inte alls lika många anfall som jag hade tidigare och det är jag väldigt tacksam över.

Kommentera

