#keto30dagar: dag 18

Ingen hemlagad mat alls blev det idag, men det gör inte så mycket för det blev god och bra mat. Körde en 24 h-fasta helt omedvetet då jag glömde bort att äta lunchen eftersom jag skulle iväg till läkaren med min son. Efter läkarbesöket blev det en Pepper Jack n’ bacon på Max. Älskar den hamburgaren! 160 g nötfärs, ost, bacon och dressing. Utan bröd. Man blir helt lagom mätt och står sig länge. Jag ber alltid om att få den i ett salladsblad och det är aldrig några problem. Lätt att äta blir det också.

  
Sedan kom jag hem och körde ett  långt träningspass. Det blev 40 minuter styrka med lång uppvärmning på grund av min axel. Körde axlar och biceps. Sedan gjorde jag 25 minuter bodypump och avslutade med 15 minuter mage. Jag har ännu inte varit på gymmet det här året. Jag orkar bara inte med när det är så många som trängs så här efter nyår och man måste slå sig fram till konditionsmaskinerna och stå och vänta på de fria vikterna. Nej, jag kör hemma tills det har lugnat ner sig lite, brukar ju bli så i februari. Och man kommer långt med lite vikter hemma. Jag har lätta hantlar, mellanlätta och några tyngre så att jag kan köra uppvärmning, tunga set och dropset. Gummiband är också en superbra grej, speciellt vid uppvärmning och om man behöver köra lite rehab, som jag med min ena axel.

  
Imorgon är jag hemma och vabbar med min yngsta igen, så då blir det till att laga hemmagjord mat och träna lite till. Om ett par veckor kommer jag att göra en operation och bli typ sängliggande ett par veckor och får inte träna på ett par månader, så jag tränar som bara den nu och hoppas få behålla lite muskler under sjukdomstiden!

Kommentera

