#keto30dagar: dag 13

Ledig dag idag, vilket innebar att jag var ute och gick en ganska lång promenad till affären, bort till min pappa, hämtade barnen på skolan och hem. Och så var det bara 5000 steg, hälften av vad jag ska gå på en dag! När jag är på jobbet brukar det inte vara några problem att komma upp i steg, där rör vi på oss mycket så imorgon blir det nog några plus istället! Men jag tränade i alla fall en timme body pump, så jag fick rört på mig idag!

Eftersom kycklingbuljongen från Scandinavian Organics varit slut länge i min butik nu, så köpte jag idag en lantbuljong från Renée Voltaire att ha som substitut. Inte alls hälsofördelarna från benbuljong, men gott och värmande för magen när man fastar. Dock innehåller denna lite råsocker, men det är så himla lite man använder i en kopp, kanske en tesked, så jag anser att det är försumbart. Är du däremot gravt sockerberoende bör du undvika den. Köpte även misosoppan från samma märke, den innehåller 3 g kh/portion. Tänkte jag skulle prova den med.


Och julen är inte slut än, i alla fall inte för mig! Har fortfarande inte tröttnat på julskinka så jag köpte en idag. Så himla billigt nu efter jul också, bara 29 kr kilot! Jag tog hem två kilo, griljerade med senap, ägg och mandelmjöl (godast är med fläsksvålar också men det hade vi inte hemma) och skivade upp i två lådor, varav den ena hamnade i frysen för framtida bruk. Älskar julskinka!


 Fastan bröt jag med en fantastiskt god pizzaomelett! Imorgon blir det vanlig ätdag för mig, nu har jag kört mina två 24 h-fastor denna veckan, så jag börjar mitt ätfönster med lunch imorgon, därefter middag på kvällen. Jag kör ju alltid på 16:8, förutom på helgerna då jag brukar äta frukost om jag är ledig. Sena, långa frukostar utan stress har jag inga problem med, men tidiga frukostar är det värsta jag vet!


Och så har jag avslutat planeringen kring den nya boken! Nu ska den bara skrivas också, men eftersom jag har en tuff arbetsvecka fortfarande framför mig så ska jag skjuta upp starten till på måndag! Den här boken kommer att bli SÅ annorlunda mot mina tidigare. Jag kommer nog få se mig om efter en ny läsarkrets … 😬

2 reaktioner på ”#keto30dagar: dag 13

  1. Paula

    Hej Sofie ! Jag provade 16:8 och även 5:2 , men har inte haft typiska keto- dagar. Har haft svårt med fastor och fick sluta med dessa, för jag kan inte vara utan mat. När jag äter mer med fett så mår jag bra och äter lagom med mat. Kanske kan jag någon gång i framtiden prova igen fasta (utan frukost) men nu mår jag bättre när jag äter den. Din sida är väldigt inspirerande och matrecepter är såna som även jag kan göra och vilket är bra så det är inte för många ingredienser per maträtt. Ha en bra dag : ) Kram/Paula

    Gilla

    1. Prova att köra strikt keto innan du ger dig in på fast, då blir det lättare. Men 16:8 är en väldigt snäll fasta som alla borde klara av. Det gäller att lära sig att det inte är farligt att vara hungrig. Det här med att äta en massa gånger per dag är bara den moderna människans påfund! Lycka till!

      Gilla

Kommentera

