Throwback: leggings och klänning

Jag har aldrig varit direkt överviktig, om man inte ser till BMI men sånt trams ska ju bara användas på populationer, men varit lite mullig och ”jämntjock” efter tredje barnet, då jag gick upp i vikt e f t e r graviditeten eftersom jag inte mådde så bra psykiskt efteråt. På bilden till vänster väger jag 67-68 kg och gick bara runt i leggings och klänning. Trivdes inte alls med mig själv och åt inte så mycket mat, men däremot mycket godis. Jojobantade hela tiden och hade inte hittat LCHF än. På bilden till höger (som är sjukt rolig eftersom jag ser så full ut, men är nykter 😁) väger jag 63-64 kg och går fortfarande mest runt i klänning och leggings. Den är från juni i år och jag har precis börjat med ketogen kost. Känns lustigt att tänka på nu när jag bara går runt i jeans!
En del kommer säkert att bli provocerade av att jag lägger ut dessa bilder eftersom jag aldrig varit ”tjock”. Ibland får jag kommentarer om att någon hade varit nöjd om de såg ut som jag gör på mina före-bilder. Men det man måste tänka på är att jag inte bryr mig ett skvatt om hur någon annan ser ut eller hur mycket någon annan väger. Ta det inte som kritik att jag ville gå ner i vikt, det betyder inte att jag tycker att DU behöver gå ner i vikt. JAG var inte nöjd med hur jag såg ut. JAG hade inga kläder i garderoben som passade. Jag gick ner i vikt för att jag mådde bättre av det och idag är jag så glad för att jag inte längre bryr mig om någon viktnedgång. Jag är ganska nöjd faktiskt. Nu satsar jag på att bli stark!

3 reaktioner på ”Throwback: leggings och klänning

Kommentera

