#keto30dagar: dag 10

En tredjedel av #keto30dagar har gått. För min del har jag ätit som jag brukar, fast mindre lchf-godis/bakverk och mindre sötningsmedel (Cola Zero). Nu ska jag satsa ännu hårdare på det resten av månaden!

Dagen idag började med att jag trackade mina steg och träning i min Jawbone up24. Tyvärr glömde jag ta på den igen efter att jag duschat, så de flesta stegen idag kom inte med. Men sömnen fick jag trackat i alla fall. Sju timmar är mycket för att vara jag, men jag måste läsa på mer om djupsömn och lättsömn (eller om det heter så på svenska?) och se vad de innebär.


Träningen idag blev 60 minuter axlar, biceps, mage varav de första tio minuterna bestod av rörelseövningar för axelns skull och det gick bra, axeln protesterade inte alls under passet!

Frukosten idag blev en halv portion kesoplättar med lågkalorisylt och vispad grädde. Jag som aldrig äter frukost gillar ändå att äta en sen brunch på helgen!


Middag blev köttfärssås och riven julost. Mycket smör och grädde i köttfärssåsen såklart! Barnen fick bönpasta till. Mina barn som annars är väldigt kräsna gillar det faktiskt!


I veckan har jag planerat in två 24 h-fastor, den första blir imorgon. Alltså åt jag middag nu ikväll och nästa mål äter jag imorgon kväll. Perfekt för mitt blodsocker, immunförsvar och minskad insulinproduktion!

2 reaktioner på ”#keto30dagar: dag 10

  1. Lyssna på 4healt.se med Anna sparre podcast nåt av avsnitten handlar om sömn super intressant…hon är kunnig och suverän….. bara ett litet tips på måndagsmorognen…kram och ha den bästa dagen

    Gilla

Kommentera

