Nytt år, nya …

… Bokkontrakt! Två stycken faktiskt! Och ett nytt jobb med en rejäl löneförhöjning! Jag satte målet högt med lönen, att jag detta året ville höja den med 5%. Jag höjde den med 14! Och ännu mer efter ob-tillägg. Ska bli himla spännande det här, både de nya böckerna och det nya jobbet, som jag börjar på redan den 1 februari. En jobbarkompis till mig sa att jag aldrig kommer att fixa jobba heltid natt. Jag ogillar när folk säger sånt till mig, även om det är i ”välmening”. Dels blir jag irriterad och vill bevisa att personen har fel, men dels är jag så lättpåverkad och börjar tvivla. Men men, jag provar i alla fall. I värsta fall får jag ju bara byta tillbaka till dag och kväll. Jag menar, marknaden är ju vår nu. Nu kan vi både ställa krav på lön och välja var vi vill jobba! Stå på er alla sjuksköterskor där ute! 

  

Kommentera

