#keto30dagar: dag 7

Dag 7 och ännu en 24 h-fasta. Kände ingen hunger alls, men det var himla gott att smäcka i sig en stor portion med rostbiff, kycklingspett, ost, ägg och majonnäs! Imorgon blir det nästan en 24 h-fasta till, inte för att jag hade tänkt dygnsfasta igen, utan för att jag senarelägger mitt ätfönster när jag jobbar natt. Men då kommer jag å andra sidan att äta två middagar, en med familjen och en på jobbet.


Mätte förresten mitt blodsocker innan jag hade fastebrytet. Tycker nog att det låg lite högt för att ha fastat i 24 h. Men så kom jag på att jag precis druckit en Cola Zero innan (ja,jag erkänner 🙈). Kan det ha påverkat blodsockret med sin söta smak? För jag fick nästan exakt samma vid en annan fastemätning och då hade jag också druckit Cola Zero innan. Detta måste jag helt klart undersöka vid två olika fastor!

Kommentera

