#keto30dagar: dag 6

Jag körde en 24-h fasta från igår middag till middagen idag och tänkte göra likadant imorgon. Jag mår toppen av att slänga in lite fasta då och då för att verkligen resetta systemet och kortare fastor som 24 h är numera en baggis.

Jag blir inte heller vidare hungrig där emellan, men det är ändå himla gott att sätta sig ner och äta en stor middag! Idag blev det fiskpudding med baconströssel och en stor skiva smör på. Supergott!

Idag hanns det även med en timmes träning här hemma. Min ena axel har ju krånglat senaste veckan, klickat och haft sig så att det nästan känts som om den gått lite ur led (vilket den inte har). Samma sak med armbågen på samma arm. Och på grund av detta har faktiskt all annan träning också blivit lidande eftersom jag är mycket av en allt-eller-inget-person. Nu har det bara blivit fyra dagar ledigt, men det är viktigt för mig att hålla igång för annars har det gått fyra månader! Så idag körde jag ett väldigt l u g n t pass. Värmde upp ordentligt med gummiband och lätta vikter, körde sedan slow burn och varvade axlar- och bicepsövningar med mycket mage. Det funkade bra, klickade inte alls i axeln om jag undvek rörelser ovanför huvudet. Men det är ju så tråkigt att lyfta så lätt. Men så får det bli, tänker inte riskera att skada mig för att jag hade för bråttom!

Dag 6/30. En femtedel gjord!

Kommentera

