#keto30dagar: Dag 4

Idag vaknade jag upp på eftermiddagen, efter att ha jobbat natt, med världens migrän. Fick ringa mannen på jobbet, som ringde till förskolan och hörde om lilleman kunde få stanna till kl 20, vilket han tack och lov fick. Han går på ett dygnet-runt-öppet dagis och som tur var fanns det andra barn som skulle vara där på kvällen, så att det fanns personal. Jag var så dålig och bara kräktes, kunde knappt ta mig upp ur sängen.

Efter 12 timmars däckande vaknade jag dock och mår mycket bättre, även om jag har en intensiv huvudvärk fortfarande. Någon träning blir det absolut inte idag, jag tränar aldrig efter ett migränanfall, och jag får erkänna att jag började trycka i mig en massa nötter när jag vaknade eftersom jag av någon anledning alltid får världens matnoja och hungercravings efter ett anfall. Kan äta hur mycket som helst och kissar hur mycket som helst!

Men en bra sak jag hade på lut i kylen var en omelettwrap fylld med 100 g rökt lax (sista förpackningen från julbordet öppnades igår, snart har vi käkat upp eller fryst in alla rester!) och 50 g creme bonjour pepparrot. En jättesmidig rätt att slå in i lite folie och ta med sig. Enkelt, nyttigt och väldigt gott! Receptet på omelettwrap hittar du i receptbanken, under frukost. Enjoy!

Dag 4/30.

Kommentera

