#keto30dagar: dag 2

Ja, dag 2 började ju inte som jag hade tänkt, men som en snäll följare på instagram påpekade: om jag fortsätter på sötningsfritt från och med nu så blir det ju nästan en månad sötningsfritt ändå. Så jag kör på!

Idag ska jag jobba natt och jag brukar ändå hålla på mitt ätfönster på 8 timmar så jag börjar äta senare på jobbnätter. Jag äter en liten middag med familjen och sedan äter jag ett större mål runt kl 23. Innan jag går och lägger mig äter jag utanför ätfönstret, annars vaknar jag alltid för tidigt. Det brukar då bli två ägg och majonnäs eller varm ketochoklad eller liknande.

Idag till middag blev det en varm våffelmacka gjord på kesoplättar, rökt skinka och port salut. Bara att lägga ihop och grädda i ett våffeljärn. Jag gjorde plättarna klara i stekpannan innan jag klämde ihop dem i våffeljärnet. Hoppa bara över vaniljpulver och grädda ganska stora plättar. Supermumsigt!

Till middag på jobbet idag blir det pizzan jag egentligen skulle ätit igår. Och resterna från lyxkebab- och oxfilésalladen jag inte orkade äta upp igår!

Lördagsgodis idag blir parmachips och briepuffar. Gäller att vara beredd mot allt godis som kan dyka upp på jobbet i natt! Hellre då att jag äter lite mer än vad jag tänkt av god mat, än att jag faller dit helt för då kommer jag moffa ända till måndag om jag känner mig själv rätt!

Kommentera

