#keto30dagar: app-tips!

En app som jag använder mig väldigt mycket av är Lifesum. I den är den väldigt lätt att hålla koll på sitt näringsintag, om man vill det. Har du aldrig kört keto eller lchf tidigare kan det vara svårt att veta vad 80% fett är av ens totala intag. Men med Lifesum är det superenkelt!

Det en del tycker är trixigt är att Lifesum är inställd på det som folk tror är nyttigt, det vill säga att man ska äta fettsnålt. Vi vet ju bättre, så vi får in och ändra i inställningarna istället.

Gör så här: välj standarddieten. Gå sedan in i inställningarna, det lilla kugghjulet högst upp i hörnet. Kan vara lite trixigt att hitta, jag har för mig att man måste gå in på ”jag” först. Dra sedan i plus- och minus-ändarna tills du hamnar på önskvärd nivå, till exempel 80% fett, 15 % protein och 5 % kolhydrater. Själv kör jag 85% fett, 13 % protein och 2% kolhydrater. Glöm inte att ställa in ditt kaloriintag innan! Sedan är det bara att köra och börja tracka. Lycka till!

Kommentera

