Det förra nyårslöftet

Jag postade precis den här statusen på Facebook. Jag är så himla stolt över mig själv! Dit jag har kommit, där jag står idag, mer ätfrisk än någonsin. Visst faller jag dit ibland, i mitt gamla destruktiva ätbeteende, och visst kan jag få dåligt samvete över saker jag ätit fastän jag lovat mig själv att sluta upp med sådana dumheter som dåligt samvete över något jag stoppat i munnen.

Jag började i januari 2015 med normal LCHF. Egentligen var det inte så jättemycket fett, jag vågade inte, men lite kolhydrater var det i alla fall. Sötsuget hängde dock kvar och jag brukade falla dit ordentligt på helgerna men hade inga problem att börja om på måndagen. Gick ner fyra kilo till i juni, då jag gick över till ketogen kost och verkligen vågade satsa på fettet. Och då hände det grejer! Sötsuget försvann, jag fick mens och kände mig som en tonåring och fettet började släppa från envisa ställen som t.ex. hakan och mellan låren. Träningen gick bättre men jag kom igång att träna på riktigt först för 8 veckor sedan.

Så strunta i alla som skrattar åt nyårslöften. Visst kan man hålla dem! Låt 2015 bli starten på ditt nya liv! Imorgon kör vi igång med #keto30dagar Häng på du också!

2 reaktioner på ”Det förra nyårslöftet

Kommentera

