Dagens träning

Jag älskar att träna på gym, det finns så mycket att variera sig med där att tiden går så fort. Jag tränar mycket hemma också, men då blir det oftast lite kortare pass. 

Idag blev det ett långt pass på 1 1/2 timme. Värmde upp med 5 km på crosstrainern och sedan avverkade jag axlar, rygg och biceps. Ja, och så en magövning med men annars tränade jag inte magen specifikt. 

När jag tränar på gymmet blir det oftast lite olika övningar och upplägg. Dels för att det blir roligare med framför allt för att jag ibland tar upp så många hantlar eller sitter för länge i en maskin, och därför får ändra på hur jag hade planerat träningen. När man kör gvt till exempel, och ska köra 10 set av samma övning. Då kör jag tio set om det går, om det inte är så många personer där, men annars ändrar jag och kör de vanliga 3-setten. Samma sak med slow burn (låååångsamma reps) och triset och dropset, då jag använder många hantlar i olika tyngder. Men idag gick det alldeles utmärkt att blanda hejvilt bland upplägg! En gång lämnade jag ifrån mig 8-kiloshantlarna till en gubbe som stod och sneglade och undrade om jag var klar snart, men det var kanske lika bra för min ena axel började ”klicka” så jag fick gå på lite lättare vikter. Inget som gjorde ont eller så men ändå bäst att ta det lugnt. Förväntar mig ändå en grym träningsvärk imorgon! 
Dessa övningar körde jag idag. Siffrorna inom parentes är högstavikterna jag började med men inte orkade så många reps av. Jag är kanske inte så stark än, men bra mycket starkare än för 8 veckor sedan!

  

5 reaktioner på ”Dagens träning

  1. Åh vad jag saknar gymmet. Hade bestämt att ta 100 kg i marklyft förra sommaren. Kom till 95 och sen kom olyckan i vägen. 😦
    Nu får jag inte träna med mer än ett gummiband. Pisstrist

    Gilla

    1. Wow, det är ju grymt bra med så mycket i marklyft. Själv har jag en svag ländrygg så benen orkar mer än ryggen, och därför orkar jag mer i maskin än med fria vikter men jag håller långsamt på att öka i fria vikter. Måste vara jättetrist att bara få träna så lugnt nu. Jag ska opereras i februari och efter det kommer jag typ vara sängliggande i tre veckor och inte få träna nämnvärt på tre månader. Det är verkligen ingenting jag ser fram emot eftersom jag dessutom är en tröstätare av rang. Men jag känner ändå att jag är så mycket bättre på att hantera sånt nu så jag är beredd! Och jag vill vara tillräckligt stark till operationen att jag inte är helt försvagad efteråt.

      Gilla

      1. Bra tänkt att träna upp styrka nu innan operationen. I synnerhet den mentala.
        Jag var inte riktigt beredd på att halka i duschen så beredd var det sista jag var. Å på det, precis som du, tröstätare av rang! :-/
        God fortsättning, god träning. 🙂

        Gilla

      2. Hoppas du snart hittar tillbaka till din gamla styrka, måste vara skitjobbigt när det tar sån tid. Får snart arbeta med min egen frustration, det ska bli intressant … 😁 god fortsättning på dig med!

        Gilla

Kommentera

