Kvällsträning

Jag gillar bäst att träna vid lunchtid. Ändå ligger de flesta av mina träningar efter kl 22 på kvällen, med resultatet att jag blir superpigg och har svårt att somna. Så även idag. Ben, rumpa, mage stod på menyn idag. Svettigt och tufft, precis som jag gillar det!

Idag inledde jag även min tredagarsfasta. Jobbet bjöd på jullunch med en massa kolisar, till och med köttbullarna var halvfabrikat fastän de beställt catering. Men jag åt i alla fall och tog även två skinkmackor. En och en halv timme senare mätte jag blodsockret som då låg på 5,9. Ett jättebra värde, men betydligt högre än mina 4,9 som jag hade igår efter att ha ätit en ketomåltid.

Har i alla fall inte varit hungrig sedan lunchen. Nu efter träningen suger det lite i magen men jag brukar ju inte äta efter träning ändå, om jag ändå inte ska äta. 24 h är verkligen inga problem för mig att fasta, men det ska bli spännande att se hur jag känner imorgon när 24 h har gått!

Kommentera

