Dag 1 av 3-dygnsfastan

Nu har lite mer än ett dygn gått sedan jag började fasta. Ännu är jag inte hungrig, inte sugen och jag är varken mer eller mindre trött än jag brukar vara (väcktes av lilleman kl 07 idag …).

Blåste 65 i Ketonixen, vilket ändå är omkring där jag brukar ligga, som högst har jag blåst 73. Jag kanske inte skulle kört detta när jag nu haft en vecka med 24-timmarsfastor, kanske hade fått ett mer korrekt lägstavärde om jag ätit som vanligt innan. Nu blev ju lägstavärdet högt. Men det ska bli intressant att se om jag på julaftons morgon blåser ännu högre!

Idag utmanade jag dessutom ödet genom att baka Rocky road och white chocolate chip cookies. Men det var inte jobbigt alls! I vanliga fall hade jag tjuvsmakat en hel del, men nu när jag inte ska äta något är det mycket lättare att låta bli.

Nu går jag in på andra dygnet av fasta. Håll tummarna för att det inte ska bli alltför smärtsamt!

Kommentera

