Min nya vän: menskoppen!

Den kom den här månaden också, mensen alltså! Det är sjätte månaden i rad och jag firade med att köpa en menskopp på Apoteket. Jag har inte vågat innan, tänkt att den kanske inte kommer mer, men nu hoppas jag och tror att den är här för att stanna. Inte superregelbunden, men den kommer varje månad i alla fall!

Antalet gånger jag haft naturlig mens kan annars räknas på mina tio fingrar. 6-7 gånger kanske. Och jag har väl inte direkt saknat den, men det är ju skönt att veta att kroppen funkar som den ska! Jag har ändå drabbats milt av PCOS, den uteblivna ägglossningen är det enda symtomet jag märkt av.

När jag körde vanlig LCHF fuskade jag så mycket på helgerna. En helg för mig kunde vara från fredag till söndag. Och det är ju nästan halva veckan! Hade jag inte fuskat hade säkert vanlig LCHF funkat för att läka kroppen men det var ketogen kost som botade mitt största problem, nämligen sötsuget! Jag åt godis istället för mat och jag åt något sött varje dag. Nu när jag bara äter det två gånger i månaden kan jag inte fatta att jag åt så mycket socker för bara ett halvår sedan. 

Socker (glukos = kolhydrater) ställer till så mycket oreda i kroppen, bland annat med våra hormoner. PCOS är en hormonell störning som verkar ha läkt ut hos mig nu. Någonting har i alla fall hänt. Jag funderar faktiskt på att låta mäta mina hormonnivåer igen för att se om de är normala nu. Jag älskar ju som sagt mätningar!

Och menskoppen då? Lite trixigt i början men jag fick till det och den funkar över förväntan! Varför använder inte alla kvinnor menskopp egentligen? 

Jag köpte den här menskoppen för 299 kr på Apoteket. Såg nu att den kostade hundra kronor mindre på apotea.se … Tips!

  

Kommentera

