Blodsockermätning

Mitt fastesocker brukar ligga på 3,9-4,5 om jag har fastat 18 h. Då har jag ofta ätit sista måltiden runt klockan 18 på kvällen och gör mätningen vid lunchtid dagen efter. 

Här har jag mätt blodsockret en timme efter att jag ätit tonfiskbiffar med en massa majonnäs. Ser väldigt bra ut, det har inte stigit alls mycket. Varför inte? För att jag inte stoppar i mig socker (kolhydrater). Simple as that! 

  
En timmes träning blev det senare på kvällen också. Bröst, rygg och triceps. BAM! 

  

Kommentera

