Och än slank hon dit …

Idag dök jag lite längre ner i min sons godisskål än jag hade tänkt. Och i hans pizzatallrik. Det var där det började. Jag värmde hans mat och hade tänkt äta senare, men när han knappt åt så åt jag, för att det fanns där och för att jag var hungrig. Nu var det ingen stor bit men tillräckligt för att jag skulle ge mig på hans godis också, när han nu knappt åt av det heller! Och det knäppaste är att det var ju inget gott godis, bara en massa överblivna M n’M från pepparkakshusbygget.

Efteråt kunde jag identifiera två saker jag kan tänka på nästa gång:
1. Ät tillsammans med honom istället för att sitta hungrig och titta på och sedan äta resterna. Hade jag haft en ketomåltid framför mig hade jag nog aldrig norpat den där pizzan. Jag hade trots allt fastat i 24 h och där stod maten så lättillgänglig. Jag var faktiskt inte ens hungrig förrän lukten kom emot mig när jag tog ut den ur micron.

2. Jag skulle haft något ketovänligt att knapra på när han gjorde det. Ketobollar, kokoschips, något sådant.

Det är så knäppt det där, hur lätt ett sötsug kan väckas och ta över en. Till slut gick jag bara till soptunnorna och slängde det, för att inte äta upp allt. Det kändes jättekonstigt efteråt för det var så längesedan jag var sötsugen. Men så fort jag inte planerar går det lätt överstyr! Carbnites är ju planerade och de brukar gå bra och det är lagom långt mellan dem, två veckor. På julafton och juldagen kör jag två carbnites i rad. Kan undra hur det ska gå, när det dessutom finns så mycket godsaker hemma då? Jag avskyr ju att slänga mat och godis men det har hänt att jag gjort det för att komma undan sötsuget. Nu för tiden tar jag med det till jobbet, haha!

Efter min lilla kolhydratsrage körde jag ett ordentligt pass med fokus på axlar, mage och biceps. Bränner riktigt rejält nu och det blev nästan en och en halv timmes träning. Jag tänker inte ha dåligt samvete över något jag ätit, istället använder jag mig av energin. Rätt ut i röva hoppas jag att den hamnar, haha!

En app jag använder för magträning är den här: Adrian James. Jag gillar ju att tracka allt jag gör, så jag hoppade på en 8-veckors challenge, där man ska försöka komma upp i 100 poäng per vecka. Hittills har jag Varit duktig, va?

Kommentera

