Dagen efter

Gud, jag var så mätt och uppsvullen från igår, så jag bestämde mig idag för att äta först när jag blev hungrig.Det blev en fika med mina lchf-pepparkakor och ost på eftermiddagen kl 16 med pappa, och då hade jag inte hunnit bli hungrig än. Sedan åt vi middag och jag var fortfarande inte hungrig men jag äter alltid med barnen.

Så det blev inte så mycket mat idag och jag är fortfarande inte hungrig. Ketosen har inte påverkats så mycket enligt min ketonix. Gått ner från ca 70 till omkring 65. Det låg runt 54 vid en mätning i eftermiddags. Jag trodde att det skulle bli lägre och lät både mannen och barnen blåsa för att se att det inte var något knasigt med ketonixen. Och det stämde bra för dem, de är ju inte ketoadapterade någon av dem men det tror jag att jag är, så länge som jag varit i ketos. Och eftersom jag först korttidsfastade och tränade och sedan inte åt så mycket mat idag så har kroppen kanske knappt växlat över, trots att jag åt så mycket kolhydrater igår. Ska fortsätta mäta kommande dagar och se om det blir någon förändring, men denna veckan tänker jag köra på strikt eftersom juldagarna blir kolhydratsfyllda. Tänk, nästa vecka är det julafton!

Kommentera

