Carbnite väntar …

Ikväll är det #carbnite ! 😀 ska bli väldigt spännande att mäta ketonerna de kommande dagarna och se vad som händer. Men först ett väldigt lugnt icke pulshöjande träningspass! Jag har känt mig förkyld och haft ont i halsen ett par dagar så jag tar det väldigt lugnt med träning. Det blir mer rörelse än träning och inget så att pulsen höjs. Är man förkyld kan man fortfarande röra på sig, men man ska akta sig för att överanstränga sig. Så länge jag har ont i halsen kör jag på detta och det är för att jag har så lätt för att bli lat och då blir det svårt att komma tillbaka till träningen när förkylningen är över. Lätta vikter och teknikträning med gummiband är perfekt träning då!

Tanken är att min carbnite ska börja först ikväll men när jag var i affären idag så köpte jag sex stycken Lindt-kulor, min stora last. Och jag började direkt när jag kom hem med att möla i mig tre stycken och kände att jag inte skulle kunna låta de andra vara. Det brukar funka jättebra med carbnite varannan vecka för mig, men just idag kände jag redan nu att det lätt hade kunnat spåra ut. Så jag gav bort resten av Lindt-kulorna till barnen, haha! Problemet löst för nu finns de inte mer! Nu väntar jag med carbs till ikväll och då ska jag ta det lugnt, njuta av mat och snacks och inte låta det bli destruktivt eller få dåligt samvete. 

 
Och typiskt mig så tittar jag på Hela USA bakar medan jag tränar! 😂

  

Kommentera

