Ketokalendern dag 7: Kokoschips med salt och vinäger

Jag är egentligen ingen chipsmänniska, i 9 av 10 fall väljer jag hellre choklad. Men när det handlar om salt and vinegar-chips talar vi helt andra odds! Och de här kokoschipsen med smak av salt och vinäger är så fantastiskt goda att jag ångrar att jag gjorde dem så tidigt på dagen, för jag hade ju tänkt ha dem till ikväll så nu måste jag gå och läskas. Ett perfekt alternativ till chipspåsen på fredagskvällen!

Kokoschips med salt och vinäger 

Ingredienser
120 g kokoschips
1 1/4-2 msk vinäger (vitvinsvinäger eller balsamvinäger)
1/2 tsk salt

Gör så här:
1. Sätt ugnen på 175 grader. Lägg ett bakplåtspapper på en plåt.

2. Lägg kokoschipsen i en plastpåse. Tillsätt vinäger (smaka av, jag gillar mycket vinäger! En del dunstar även i ugnen) och salt och skaka om så att de blir jämnt täckta.

3. Sätt plåten mitt i ugnen och grädda ca 8-10 minuter. Rör om då och då och passa på dem så att de inte bränns!

Klart!

   
Näringsvärden för hela satsen
Kcal 882
Protein 9 g
Kolhydrater 5 g
Fett 82 g

Kommentera

