Blåsningar

Gud, vad roligt det är att mäta ketoner i utandningsluften! Mer tillförlitligt än urinstickor och man kan mäta när som helst under dagen. I morse blåste jag 67, vid lunchtid 63 och efter ett styrkepass på fastande mage (nästan i alla fall, jag snodde den godaste biten på lillemans bulle 🙈 + en pepparkaka när vi var på julmarknad. Sedan blev det ett par pommes som slank ner efter träningspasset eftersom jag hade mutat lilleman med att vi skulle åka till McDonalds om han var snäll när mamma tränade 😁) blåste jag 65.

Över 40 så är man i optimal ketos (beroende på inställningar, men jag har de ordinarie inställningarna) så jag är väldigt nöjd med mina värden idag!

Denna helgen har varit ganska enformig vad gäller mat, det har varit kött + smör, ägg, ketochoklad och lite fläsksvålar typ. Just fläsksvålarna trodde jag skulle sänka mitt värde eftersom de nästan helt består av gelatin, vilket har väldigt dålig biotillgänglighet och därför kan bete sig mer som kolhydrater i kroppen. Dessutom har jag ätit lite bulle, en kaka, lite popcorn igår (jag har svårt att låta bli när det finns framme 😊) trots att jag inte haft carbnite denna veckan, men det känns som att min kropp är så van vid ketos nu att den studsar tillbaka snabbt. Nästa lördag ska jag och min man ut och äta och gå på bio, då är det carbnite, och det ska verkligen bli intressant att mäta ketonerna efter det och se hur snabbt jag kommer tillbaka! Bio + restaurang = mucho carbs! Tur att jag har slutat med dåligt samvete nästan helt, haha!

Här lyser ketonixen blått, men den blinkade orange när jag blåste. Bjuder dock inte på en bild när jag blåser 😁

Och efter julmarknad, gym, handling och McDonalds somnade lilleman redan kl 18. Så här sitter jag med min varma ketochoklad och funderar på att ta ett bad. Kan tipsa om att ha kanel i ketochokladen – gud, det kommer att bli min nya grej!

Kommentera

