Ketonix på väg!

Woho, jag var först med att hitta tomteluvan i Ketonix (www.ketonix.com) julkalender så nu är denna röda Ketonixen på väg hem till mig! Och eftersom världen visade sig vara riktigt liten ska jag få den i handen redan ikväll!


Det ska bli riktigt kul att börja mäta ketoner i utandningsluften istället för med urinstickor. Har man varit i ketos länge börjar kroppen att utsöndra mindre ketoner till urinen, så fastän man är i ketos kan man börja kissa gult på Stickan istället för lila. Jag har mest använt dem efter mina carb nites, för att se hur lång tid det tar att komma tillbaka i ketos. Nu ska det bli väldigt kul att kunna mäta när som helst under dygnet och hur ofta som helst, att lära sig vad som påverkar ketosen och inte.

Jag tror inte att jag är i optimal ketos just nu eftersom jag hade carb nite i lördags och sedan fortsatte äta lite godis på söndagen. Plus att vi satte ihop pepparkakshuset igår och då slank det ner några bitar godis också … Jag förväntar mig inte alls en perfekt december, däremot förväntar jag mig att inte äta på ett sätt jag mår dåligt av. Julafton och juldagen kommer absolut att innehålla mycket kolhydrater, men min förhoppning är att inte go bananas (som på Halloween … Ja, jag återkommer till detta hela tiden, men fy vad dåligt jag mådde då! 😝). I januari däremot, då kommer jag att köra väldigt strikt keto och dessutom prova att utesluta sötningsmedel! Hittills har jag inte trott att det påverkat mig, men det kanske det gör?

Kommentera

