The munchies

Drabbades av världens migränanfall idag. Däckade i 6 timmar och vaknade upp i betydligt bättre skick! Men som alltid efter ett migränanfall kissar jag hur mycket som helst och får the munchies! Kan äta hur mycket som helst! Men nu för tiden väljer jag i alla fall bättre saker än godis och rostbröd.

Så istället blev det en liten portion rester av pulled pork, men en klick philadelphiaost och en halv tesked vanlig sweet chilisås. Mängden socker är försumbar när man tar så lite tycker jag. Och sedan åt jag två varma skivor pumpabröd med smält smör och ost på. Fantastiskt gott men jag är fortfarande hungrig! Eftersom jag vet hur jag blir efter ett migränanfall så väntar jag ändå lite med att äta mer och fokuserar på att dricka vatten. Vi ska ju ändå äta om en stund här hemma hela familjen.

Men jag kan undra vad det beror på, att man vill äta och kissa så mycket efter migrän? Jag tänker att det måste vara en otrolig ansträngning för kroppen att gå igenom? Vågen visade nämligen på ett halvt kilo minus nu på eftermiddagen jämfört med i morse på fastande mage. Och hur ofta går man ner i vikt under dagen?

Kommentera

