Dagens meny

Fastän jag haft jobbhelg har jag lyxat till det med lite extra god mat.

Till frukost blev det nutellachiapudding med hallonsmoothie och pepparkaksgranola. Granolan gjorde jag i juli i år och har varit lite osäker på om den fortfarande gått bra att äta, men så läste jag att Clean eatings müsli hade en hållbarhet på 7-9 månader så då chansade jag och tog med den. Den luktade okej och smakade som vanligt! Ska lägga upp receptet någon dag, för det är verkligen ett passande recept så här i jultider. Müslimuggen fick jag av min vän i födelsedagspresent. Och den är verkligen perfekt!


Förra veckan fyndade jag ju lite kött för halva priset och la i frysen och idag stekte vi upp det. Ryggbiff med rimmat sidfläsk och blomkålsgratäng blev det till middag. En riktig lyxmiddag! Känns nästan som att jag ska vara ledig imorgon. Nästan 😬

Kommentera

