Halv 8 hos mig och perfekt gå-bort-present

Idag gjorde vi Halv 8 hos mig, hemma hos en gammal jobbarkompis. Det är tredje omgången vi kör och det är lika roligt, och framför allt gott, varje gång. Idag bjöds det på krämig kräftsoppa till förrätt, lax med potatis (jag valde bort den) och en fantastisk romsås till varmrätt och så kokospannacotta till efterrätt.

När jag är bortbjuden på mat brukar jag oftast välja bort pasta, ris, potatis eller vad som bjuds, om det går. Ingår det i en rätt så petar jag inte bort, men är det som tillbehör brukar jag ta extra grönsaker och sås istället. Jag brukar inte krångla, utan gör det lätt för både mig och värden. Jag är ju kolhydratsnjutare så för mig är det inga problem. Och efterrätt, det äter jag alltid!

När det gäller värdinnegåva gillar jag att ha med mig något ätbart. Idag blev det mina goda sesamkex med parmesan. Packade dem i en fin papperspåse och skrev utanpå. Perfekt gå-bort-present enligt mig!

Kommentera

