Min matlåda

Jag hittade kött på rea igår! Har börjat handla mer och mer nedsatt kött. Så billigt och så bra! Antingen fryser man in direkt eller så tillagar man det, så håller det 5-6 dagar till.


Jag gjorde i ordning älgsteken igår. Receptet på den kommer senare, men här är råvarorna jag använde. Blev nästan lite lycklig av det och kände mig som Ernst, haha!


Och av detta då blev det en så himla god matlåda till idag: älgstek, rödkålsgratäng och champinjonsås. Den var helt amazing!

Kommentera

