Farsdags-fika a la äggfasta

Jahopp, äggfasta + fika, hur får man egentligen ihop det? Jo, man gör en efterrätt på ägg och ost. Och lite sötningsmedel och vanilj!

Jag rörde ihop en mascarponecrème men hoppade över vispgrädden. Den blir tjockare då och väldigt god! Grädden är mer för att dryga ut crèmen så att det blir mer, så det gör absolut ingenting att man tar bort den. Några hallon i botten och på toppen unnade jag mig också. Jättesmarrigt!



Sedan åkte jag även iväg och firade min egen far, som är inlagd på sjukhuset just nu. Eftersom han också har en lchf-livsstil blev det naturligtvis en fika i samma stil! Jag packade ner mascarponecrème, peanutbutter protein fatbars och julmust light. Det blev kanon!

Kommentera

