Carb nite?

Här har vi bakat och hållit på inför barnens årliga Halloween-fest som äger rum imorgon. Vi har gjort en bananchokladpaj i form av Jack Skellington, karamelliserade Snickers-popcorn, spindelkakor, Frankensteins monster och munnar med tänder. Visst har jag smakat lite på degen och ett par chokladbitar åkte ner i magen, men annars har det inte varit svårt alls att låta bli att äta. Imorgon däremot, när det ska kalasas och godiset står framme i timmar, då kommer det att bli svårt. Men eftersom jag ändå brukar unna mig något gott varannan vecka så funderar jag på att prova på carb nite. Har ni testat det någon gång? Står mycket om det om man googlar. Jag är för dålig på att förklara hur det funkar, tyvärr, men funkar verkar det göra!


  
Något nyttigare var att skära ut pumpor. Fröna rostade jag i ugnen och fruktköttet har jag tagit till vara på och ställt i kylen. Vet dock inte vad jag ska göra med det, så kom gärna med tips!

Så här fina blev våra pumpor förresten! Barnens är ju helt galet gulliga!

  

Kommentera

