Chiapudding med chokladsmak

Den här chiapuddingen skulle jag på riktigt kunna äta som dessert. Krämig, chokladig, gräddig – den är helt enkelt supergod! Fast jag äter den oftast som frukost 😊

Tillsammans med grädde, hemmagjord nutella, hallon och kokoschips innehåller den lite mer kolhydrater, så om man vill hålla sig keto får man dra ner på kolhydraterna vid övriga måltider. Detta har aldrig varit några problem för mig, äter man keto så är det inga stora mängder grönsaker till måltiderna ändå så då är det lätt att hålla sig innanför ramarna.

Enjoy! Visst ser det gott ut?

Chiapudding med chokladsmak
1 portion

Ingredienser
0,5 dl lättmjölk
0,5 dl matlagningsgrädde
1,5 msk chiafrön
En nypa vaniljpulver
Sötningsmedel efter smak, ca 1 tsk
1 tsk kakao

Gör så här:

1. Mät upp mjölk, grädde och chiafrön i en liten skål eller burk. Enklast är att göra direkt i det du ska äta ur.

2. Tillsätt vaniljpulver, sötningsmedel och kakao. Rör om ordentligt och smaka av. Är det svårt att få kakaon att blanda sig kan du vänta ett par timmar och röra om när puddingen blivit fastare.

3. Låt stelna i kyl i minst 4 timmar eller över natten. Rör om då och då om du har tid. Fröna kan samlas lite i botten, men kan du röra upp när det är dags att äta.

4. Ät puddingen som den är eller med förslagsvis vispad grädde, hemmagjord nutella, hallon och kokoschips.

Klart!



Näringsvärden (utan topping)
Kcal 187
Protein 7,7 g
Kolhydrater 6 g
Fett 13,6 g

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s