Korttidsfasta

När jag har helg (eller som nu, vabbar) brukar jag passa på att köra en korttidsfasta när jag ändå tar sovmorgon. Hoppar alltså över frukosten och äter sedan när jag blir hungrig. Förr var jag alltid ”rädd” för att bli hungrig och hade alltid en ”nyttig” proteinbar i väskan om jag skulle bli det. Det slutade alltid med att jag åt den där baren oavsett. Nu har jag lärt mig att hunger inte är farligt. Jag använder inte heller hunger som ett straff för att gå ner i vikt. Och jag behöver inte tvinga i mig frukost om jag inte behöver det, bara för att man ”ska”. Jag har alltid haft lite svårt för frukost nämligen.


 Idag började jag dagen med en kopp ingefärste, gjort på ingefärashot, en suckett och hett vatten. Sedan blev jag faktiskt aldrig hungrig, men jag tog två av mina nybakade sesamkex med tryffelsalami på samt en kopp fett-Oboy. Nu ska jag snart iväg på middag hos vänner och då blir det mer kolisar än vanligt, men så kan det vara ibland!

Kommentera

