Lördagsmiddagen

Igår blev jag bjuden på en underbar höstgryta av våran fina granne, som bjöd in mig spontant. Den turen hade jag inte idag, istället hade jag siktet inställt på en kebabsallad med stark sås, fetaost, ägg och soltorkade tomater. Men min son som varit lite krasslig och dålig i luftvägarna blev plötsligt jättetrött och dåsig och eftersom jag är gräsänka i helgen fick jag avstå kebabsalladen och istället knåpa ihop något på det vi hade hemma. Sagt och gjort, det blev en ostfylld omelett med en klick skagenröra, vintersallad på grönkål och rödkål, med senapsvinägrette samt tryffelsalami. Gud, vad jag älskar tryffelsalami! När man köper det, då är det helg!

Dock ville min mycket envisa 3-åring ha halva omeletten, så jag fick lägga till en skiva kesobröd med smör och ost. Men inte mig emot!

Kommentera

