Vardagslunch

Idag är jag ledig från mitt jobb som sjuksköterska, men inte från jobbet som författare. Det är man aldrig, särskilt inte som bok nummer 5 och 6 kommer ut nästa år! Men jag får i alla fall lön för mödan, för nästa år ger jag mig själv en hiskeligt dyr födelsedagspresent!

Fördelen med att jobba hemifrån är att man har tid att luncha med minstingen, som är hemma från förskolan idag. Hans lunch bestod av korv med hög kötthalt och bacon. Min fick bli ägg och bacon, något som många tycker är frukostmat. Men jag gör ingen skillnad, jag skulle kunna äta ägg och bacon vid dagens alla måltider om det vore så! Och pikarna från kollegorna är jag van vid, de brukar alltid titta lite skeptiskt på min matlåda 🙂

Kommentera

