Dagens middag: bönpasta med köttfärssås

Klart man kan äta pasta även om man kör keto! Risenta har en jättegod bönpasta som finns som både fetuccini och spagetti. Den går snabbt att tillaga och innehåller ca 7,5-9 g kolhydrater per portion (50 g torrvikt). Så då gäller det att hålla inne på kolhydraterna under dagens andra måltider, men det kan det vara värt!

Jag lagar min köttfärssås med massor med grädde (både visp- och matlagningsgrädde), lite champinjoner, lättsockrad ketchup, tomatpuré, vitlök, paprikapulver, svartpeppar och salt! Sedan är det gott att servera med riven parmesan eller grana padano på toppen! I min lunchlåda imorgon är det endast köttfärssås, så då lägger jag gärna till en rejäl klick crème fraiche. Gott, keto och jag håller mig mätt ända till middagen på kvällen.

Kommentera

