Ketosnöbollar

Om jag har svårt att komma upp i fettmängd brukar jag ta en liten sådan här fettbomb. Dessutom är de jättegoda och innehåller knappt några kolhydrater. Perfekt om man behöver ett mellanmål eller som lite extra energi innan träningen. Använd kokosmjölk istället för vispgrädde om du ville göra dem mejerifria.

Ketosnöbollar
13 st

Ingredienser
100 g + 30 g kokosflingor
2 msk sötströ
5 msk vispgrädde
50 g smör
(En nypa vaniljpulver)
Lite kokos att rulla i

Gör så här:
1. Blanda 100 g kokos, sötningsmedel och vispgrädde. Låt svälla i ca 5 minuter.

2. Tillsätt 30 g kokosflingor och smör. Blanda till en jämn smet. Forma till bollar och rulla i kokos.

3. Förvara i en tätslutande burk i kylen. Bollarna håller sig bra i rumstemperatur ett par timmar om du är på språng!

KLART!

 

Tips!
Du kan smaksätta snöbollarna med lite rivet citronskal, kanel, kardemumma, hallonpulver, lakritspulver eller pepparkakskrydda för nyare smaker!



Näringsvärden per boll
Kcal 122
Protein 1 g
Kolhydrater 1 g
Fett 12 g

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s