Mascarponecrème 

Den här mascarponecrèmen är helt fantastisk! Krämig, gräddig, fyllig smak – en perfekt dessert till helgen. Du kan även ha i lite vaniljpulver och använda det som en vaniljsås till exempelvis en paj.  Jag har bjudit på den många gånger och gästerna kan inte ana att det är keto!

Prova dig fram när det kommer till sötningen. En del personer känner av en lite brännande känsla av t.ex. steviabaserad sötning. Jag gör det men min man gör det inte. Så jag föredrar att det hellre är lite mindre sött, och så lägger jag till några hallon på toppen istället!

Mascarponecrème
3 portioner

Ingredienser
250 g mascarponeost
2 äggulor
Ca 2-3 msk sötströ eller annat sötningsmedel
40 g vispgrädde

(Vaniljpulver)


Gör så här:
1. Vispa äggulorna med sötningsmedlet. Tillsätt mascarponeosten och vispa tills den är klumpfri.

2. Häll i grädden. Fortsätt vispa tills crèmen blivit slät och lite fluffig. Häll i små glas eller formar. Servera gärna med några hallon!

  
Näringsvärde per portion
Kcal 451
Protein 7,1 g
Kolhydrater 4,2 g
Fett 45 g

5 reaktioner på ”Mascarponecrème 

  1. Pingback: Farsdags-fika a la äggfasta | ketokokboken

Kommentera

